Wachtwoord Instellen

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht. De wachtwoord komen niet overeen

Inloggen

Er is geen gebruikersaccount gevonden.

De opgeven resettoken is niet geldig

Je wachtwoord is succesvol ingesteld. Je kunt inloggen.

Je bent succesvol uitgelogd.

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Wachtwoord Herstellen

Er is een email met een resetlink naar u verzonden.

Dit veld is verplicht. Dit is geen geldig emailadres.

Kleine Keesje

In de afgelopen jaren hebben ons veel vragen en suggesties bereikt, wat ertoe heeft geleid om ook voor kinderen een boek te publiceren: ‘ s Effe denken’. In dit boek is kleine Keesje de hoofdpersoon. Hij is ‘anders’, niet zo geliefd op school, kan niet goed leren en doet de meeste dingen zonder erbij na te denken. Zijn grote droom is om bekend en beroemd te worden en de wereld te redden van het kwaad. In het boek lees je hoe kleine Keesje zijn hersenen slimmer leert gebruiken om gemakkelijker te leren, sneller vrienden te maken en zichzelf en andere mensen te helpen wanneer zij zich niet goed voelen. Met deze nieuwe kennis en vaardigheden gaat voor kleine Keesje een wereld open en al snel merkt hij dat er hierdoor meer kansen en mogelijkheden ontstaan.

Kees Leest: een effectieve en positieve aanpak

Met de ontwikkeling van het online behandelprogramma Kees Leest is de hoofdpersoon uit het gelijknamige boek tot leven gekomen. Dit programma is speciaal ontwikkeld voor kinderen die bij BTSW dyslexiebehandelingen volgen. Het vormt een waardevolle aanvulling op de individuele behandelingen en helpt kinderen om ook thuis verder te oefenen.

Het online programma biedt ondersteuning in de vorm van concrete spellingsoefeningen, leesoefeningen, psycho-educatie en huiswerkopdrachten. Kinderen kunnen hiermee op een speelse en zelfstandige manier oefenen. Tegelijkertijd blijft de rol van de behandelaar essentieel. Door letterlijk en figuurlijk náást het kind te staan, kan een persoonlijke aanpak worden geboden – een voorwaarde voor optimale ontwikkeling.

Wat BTSW onderscheidt, is de positieve benadering: we zoeken naar de krachten en talenten van ieder kind, zoals creativiteit en doorzettingsvermogen. Vanuit deze kwaliteiten bouwen we verder aan nieuwe vaardigheden. Deze benadering sluit aan bij de principes van effectief leren: je leert het best in een positieve mindset. Daarom zorgen we tijdens de behandelingen voor een ontspannen sfeer, zodat kinderen zich veilig voelen en goed kunnen concentreren.

We vinden het belangrijk dat kinderen met plezier naar de behandeling komen – en dat ze (weer) plezier krijgen in lezen en spelling. Ook het ‘leren leren’ vormt een belangrijk onderdeel van onze aanpak: kinderen leren hoe ze het beste kunnen leren, ondersteund door bewegend leren en actieve werkvormen. De combinatie van persoonlijke begeleiding en digitale ondersteuning zorgt ervoor dat we effectieve en blijvende resultaten kunnen behalen.



Functietraining: aanvullende module

Onze hersenen bestaan uit twee helften, die elk verschillende functies hebben. Een goede samenwerking tussen beide hersenhelften is essentieel om goed te kunnen leren: informatie wordt sneller verwerkt, beter onthouden en verbanden worden gemakkelijker gelegd. Daarom vormt functietraining een belangrijk onderdeel van onze dyslexiebehandelingen.

Leren lezen en spellen is nauw verbonden met de rijping en functionaliteit van het brein. De ontwikkeling hiervan verschilt per kind. Soms zijn de voorwaarden om tot leren te komen nog onvoldoende aanwezig. Door de samenwerking tussen de hersenhelften te stimuleren, versterken we deze voorwaarden, zodat een kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Samenwerking met ouders en school

Naast het kind zelf spelen ook ouders en school een cruciale rol in het behandelproces. BTSW biedt professionele begeleiding, maar de betrokkenheid van ouders versterkt het effect van de behandeling aanzienlijk. Ouders worden intensief betrokken: opdrachten en voortgang zijn inzichtelijk en samen leren wordt gestimuleerd.

Ook de samenwerking met school is belangrijk. Scholen zijn een onmisbare schakel in de ontwikkeling van het kind. Daarom zoeken we actief afstemming, zodat school en behandeling elkaar versterken.

Kwaliteit en verantwoording

BTSW werkt volgens de hoogste kwaliteitsnormen. We zijn aangesloten bij het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD) en houden ons aan het landelijke Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling 3.0. Dit protocol beschrijft wat in Nederland wordt verstaan onder een verantwoorde, kwalitatieve en effectieve dyslexiebehandeling.

Ons online behandelprogramma voldoet op het gebied van methodiek, inhoud, opbouw en werkzame behandelcomponenten aan alle gestelde eisen.